ماجرای پیام ارسالی سازمان مالیاتی به سران دفاتر اسناد رسمی چیست؟

چند روز گذشته برای تعدادی از سردفتران اسناد رسمی با محتوای زیر از سوی سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شده است:  


مودی گرامی 
با سلام برابر بررسی‌های به عمل آمده مشخص گردید که جنابعالی تاکنون در سامانه ثبت مشخصات پایانه فروشگاهی به آدرس tax. gov. ir ثبت نام ننموده‌‌اید،

لذا شایسته است جهت جلوگیری از تعلق جرایم مقرر و استفاده از مشوق‌های قانونی در اسرع وقت نسبت به ثبت مشخصات پایانه فروشگاهی (کارت خوان) خود در این سامانه اقدام نمایید.

سازمان امور مالیاتی کشور

با توجه به اطلاعیه‌های قبلی سازمان امور مالیاتی مشخص است که سردفتران اسناد رسمی نیز موظف به ثبت دستگاه‌های پوز بانکی خود در سامانه مالیاتی کشور هستند.
پیش از این نیز در کانال تلگرامی کانون سردفتران و دفتریاران اطلاعیه‌‌ای درباره «ثبت صندوق فروش در سامانه مودیان» به شرح زیر منتشر شده بود:

در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با توجه به فراخوان دفاتر اسناد رسمی برای ثبت کارتخوان (صندوق فروش) در سامانه مودیان، سردفتران محترم تا پایان دی‌ماه ۱۳۹۸ فرصت دارند که با مراجعه به سامانه مودیان نسبت به ثبت دستگاه یا دستگاه‌های کارتخوان خود و اخذ شناسه اقدام نمایند.


ثبت دستگاه پرداخت پوز شرکت آسان پرداخت 

شرکت آسان پرداخت (آپ) یکی از شرکت‌هایی است که بسیاری از دفاتر اسناد رسمی دستگاه پوز آنرا در دفترخانه‌ها دارند. نحوه ثبت این دستگاه در سامانه مالیاتی به شرح زیر است:
وارد سایت آسان پرداخت شوید:  
Www. asanpardakht. ir/pos-register
ثبت نام کنید.
کد رهگیری (کد رهگیری شماره اقتصادی مالیات مشاغل) و بقیه موارد رو پرکنید و دکمه ثبت را بزنید.
سپس بشماره تلفن همراه، کد پایانه ارسال می‌شود که می‌توانید در سایت دارایی- ثبت صندوق فروش وارد نمائید.

  • جمعه ۲۵ بهمن ۹۸
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مشاوره و خدمات حقوقی، ثبتی، شهرداری و دفترخانه‌ای
آرشیو مطالب
Powered by Bayan